Jeeh i'm downunder! - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu Jeeh i'm downunder! - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu

Jeeh i'm downunder!

Blijf op de hoogte en volg kirsten

13 Februari 2013 | Australië, Kings Cross

Zo, na al het afscheid in Nederland was het dan eindelijk zo ver! Ik ging de douane door en ineens kreeg ik toch wel even een reality moment. Maar over heen gezet lekker een beetje gewandeld door schiphol en toen was het al tijd om te boarden! Na een goede vlucht die wel een beetje lang duurde was ik na 12 uur in singapore. Ik keek naar buiten en heel even dacht ik dat ik gewoon weer in Nederland was want het kwam er met bakken uit de lucht vallen. In singapore moest ik inchecken voor mijn volgende vlucht naar sydney. Ging allemaal heel snel en deze vlucht was maar 8 uur waardoor de tijd echt voorbij vloog. Om 7 uur sochtends was ik dan eindelijk daar, en heel even wist ik niet wat ik moest doen. Gelukkig zijn ze hier allemaal vriendelijk en super behulpzaam en al gauw had ik mijn weg gevonden naar de hostel shuttle busjes.

Aangekomen in het hostel bleek dat alle verhalen over de hostels kloppen. Je gaat zo makkelijk met mensen praten en al snel had ik een goede klik met een aantal mensen. Gelukkig! Ik slaap op een kamer met 6 bedden waarvan 4 jongens, 1 meisje en ik. Het is best oké maar ik heb toch liever een 4 sterren hotel geloof ik... Smiddags ben ik met een kamergenootje de stad in gegaan en heb ik echt 1 van de grootste shoppinmalls uit me hele leven gezien en heb ik al een aardig idee kunnen krijgen van de stad.

Om mijn jetlag te voorkomen wilde ik de hele dag wakker blijven maar natuurlijk werkte dit niet. Ik had een beetje zitten overleggen en uiteindelijk besloten om toch even de zogenaamde powernap van 30 minuten te houden. Mijn italiaanse roomie zou me wakker maken.... na 3 uur werd ik wakker totaal van de kaart en met een hoofdpijn waar je u tegen zegt haha dus dat was niet chill.

's avonds ben ik met Nicole (voor diegene die haar niet kennen, ik heb jaren met haar in Nederland gerolschaatst en zij heeft het geluk om met haar vriend die australisch is hier te mogen wonen *jaloers!!*) naar DE oprah geweest wat echt heel mooi was en hier hebben we ter ere van mijn aankomst een aantal drankjes gedaan bij oprah bar. Het was geweldig! (Simone ik heb er zeker ene op je gedronken wees maar niet bang.. ;)). Uiteindelijk was ik rond half 1 in het hostel en was ik totaal niet moe. Nick (oud collegatje+hele goede vriend van mijn hele goed vriend+mede nieuwegein) is hier aan het backpacken en blijft nog 2 weken om een beetje geld te verdienen was ook nog wakker en we hebben het geluk dat hij een hostel heeft in de volgende straat. Dus ik ben daar nog heen gegaan en tot half 3 daar een beetje gehangen. Toen ik eindelijk had besloten naar bed te gaan kwam ik voor het hostel nog een roomie van mij tegen en uiteindelijk hebben we met een heel stel tot 5 uur snachts gechillt. Het was heel gezellig maar uiteindelijk was ik echt gebroken!.

Geslapen tot 10 ongeveer en vandaag al super actief geweest! We hebben met een paar mensen zowat heel sydney gezien geloof ik (hebben 4,5 uur rondgelopen) dus dat is allemaal mooi!

Wat we vanavond gaan doen? Geen idee! Maar ik denk dat het weer een gezellige avond gaat worden!
Morgen heb ik mijn bezichtiging bij een heel leuk huis hier in de buurt, niet te duur en het is via een soort real estate bedrijf dus ook erg betrouwbaar lijkt me! Het is per direct beschikbaar dus fingers crossed dat het bevalt en dat ik vrijdag al kan intrekken!

Het is hier dus HEERLIJK, ik geniet volop en ik weet het nu zeker; Sydney word geweldig :D

Laat vooral iets achter want dat vind ik erg leuk! :D

Liefs xxxx

  • 13 Februari 2013 - 09:56

    Nick:

    Zij toch dat alles hier zo makkelijk en relaxed gaat ;) ander wereldje hier succes met huisje zie je vast binnekort wel weer verschijnen ergens ;) moet wel snel ff goon gaan drinken dat hoort er bij in australië

  • 13 Februari 2013 - 16:06

    Sonja:

    Lieve K, ik ben zo blij om te lezen dat het al goed bevalt! Geniet ervan en we moeten heul snel even skypen! xx

  • 13 Februari 2013 - 18:47

    Yvonne:

    Ik zal voor je duimen; zodat je vrijdag in dat leuke huis kan gaan wonen.
    Beetje duizelig van alle indrukken?:)
    Klinkt een beetje als een achtbaan.
    Super dat je al zoveel contacten daar hebt!
    Succes en veel plezier!

  • 13 Februari 2013 - 22:31

    Je Moeder:

    Nou lang leven het leven in Sydney. Ben benieuwd of het lukt met je kamer. Is het wel in de buurt waar
    Rachel haar kantoor heeft. Nu moeten gauw gaan skypen, want loop grandioos achter met al belevingen.
    Liefs, ma

  • 15 Februari 2013 - 04:15

    Nina:

    Wat goed om te horen Kirst! Ik las op facebook dat je een kamer hebt gevonden? Wat super! Houd ons op de hoogte ennee..... We willen foto's zien!!!

    Dikke knuffel!

  • 17 Februari 2013 - 10:37

    Lisa V Tuin:

    Lieve kir!
    Wat goed om te lezen dat je al zo je draai vind!
    Lekker genieten!
    & I follow you !!!
    Dikke knuf x

    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 7162

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Summerjob!

10 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage abroad!

Landen bezocht: