De laatste 2 maanden zijn aangebroken.... - Reisverslag uit Mascot, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu De laatste 2 maanden zijn aangebroken.... - Reisverslag uit Mascot, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu

De laatste 2 maanden zijn aangebroken....

Blijf op de hoogte en volg kirsten

21 Juni 2013 | Australië, Mascot


Zoals de titel al zegt; de laatste 2 maanden zijn aangebroken! Ik kan nog steeds niet geloven hoe snel de tijd voorbij gaat. Omdat het nu zo snel gaat, begin ik toch al een beetje gemendge gevoelens te krijgen; ik wil namelijk absoluut nog niet terug!!! Het is hier gewoon zo super en ookal ben ik aan de andere kant van de wereld heb ik toch niet het gevoel dat ik uren van iedereen vandaan ben. Natuurlijk begin ik iedereen thuis nu wel een beetje te missen maar straks als ik terug ben ga ik alle geweldige mensen die ik hier ontmoet weer missen. Goed verhaal allemaal. Conclusie: nog maar even dubbel zo hard genieten in de laatste 2 maanden!

In mijn laatste blog was het moraal van het verhaal eigenlijk dat ik gesloopt was, te hard had gewerkt en te hard had gefeest. Mocht ik nou toch eens verstandig zijn geworden in deze laatste maand en heb ik het toch maar even rustig aan gedaan. Op het werk is het nu zo rustig dat Rachel en ik de hele dag door lachbuien hebben, youtube filmpjes kijken en taikwandoo oefeningen de hele dag doen (rachel heeft gister haar gele band gehaald dus ik moet nog gaan oppassen ook....) Genieten dus! Buiten dat betekend dit dat ik enorm veel voor school moet doen aangezien ik daar totaal geen tijd voor heb gehad. Ook moet ik hard aan de slag met het zoeken van een nieuwe stage die ik in september alweer moet beginnen. Mijn docent gaf al aan; denk aan alle leuke dingen die je gaat doen na je afstuderen en probeer dat als stimulans te krijgen. Joh, dat heb ik enorm nodig ja! Ik zie echt op tegen alle schooldingen maar goed!

Buiten het werken en toch nog de nodige stapavondjes moet ik natuurlijk ook nog wel wat meer van Australia zien. Op de koninginnendag hier 10-6 ben ik met jacq naar de dierentuin hier geweest in Sydney. Nadat ik een hele avond drankjes had gedaan met het hostel stond ik daar toch maar fris en fruitig en hebben we de hele dag lekker geklaagd over alle stinkbeesten de regen, en dat we honger hadden. Ondanks al het geklaag was het wel gezellig en kunnen we ook weer zeggen dat we diertjes in Sydney hebben bekeken. Nou wel fijn hoor.

Die dag erna ging ik dan eindelijk weer vliegen! Normaal zou je dus in Engeland zijn, of ergens in Duitsland maar nee, ik had een uur vlucht naar Melbourne. Melbourne was fantastisch! Moest wel weer even wennen aan het feit dat ik alleen ging en dus weer opnieuw mensen moest aanspreken. Maar dat is natuurlijk allemaal goed gekomen. Melbourne was in het begin niet leuk hoor, ik kwam aan regen; koud; niemand in mijn kamer; 800 x verdwaald; en het leek ook nog is VEELS te VEEl op amsterdam. En zoals de meeste mensen wel weten ben ik nog steeds niet zo’n fan van Amsterdam. Die avond was er gratis wijn en kaas in het hostel (hoe fijn is dat) en was het alweer snel een dolle boel. Heerlijk feestavondje gehad en de volgende dag weer fris en fruitig (uhum) de stad verkennen. Gelukkig was het weer een beetje opgeklaard en kon ik de weg iets beter vinden dus begon ik het allemaal al wat leuker te vinden!

Vroeg avondje gehad want de volgende dag ging ik op een 2 daagse tour. Och wat ben ik blij dat ik geld daaraan heb uitgeven! Wat was het te gek. De tourleider was briljant, amerikaans koppel was hilarisch en met de braziliaanse meiden die in sydney studeerde was het geweldig. We hebben de eerste dag de Great Ocean Road afgereden, zooo mooi! Hier waren de 12 apostoles (of hoe je da ook schrijft) te zien, allemaal beroemde surf beaches, wilde koala’s en kangaroos, plaatsen waar ship wrecks plaats hebben gevonden en een tropisch regenwoud achtig iets met een speciale boom. Zou je horen dat nadat je onder die boom vandaan komt; dat je nu 100% vruchtbaar bent en snel een kind gaat krijgen. Nou leuk hoor meneer de tourguide, ik weet ook weer hoe me toekomst eruit ziet. ’s Avonds zijn we gestopt bij een hostel in een beroemd surfdorpje waar in de zomer 10000en mensen zijn en in de winter maar 2000! Traditionele bbq gehad met jawel kangaroo vlees. Wel lekker hoor en nee niet zielig. Der zijn zoveeel kangaroes daar dat het gewoon net zo is als onze koeien in nl. Om 9 uur ging iedereen al naar bed maar die hards als wij studenten zijn ging ik met de braziliaanse en 1 chinees meisje naar de stad. Kwamen we uit bij een prive bday van een of andere local met gratis drank. Nou hartstikke lache dus!

Volgende dag zijn we de great ocean road verder afgereden en met een ferry naar philip island gegaan. Daar nog allemaal mooie dingen gespot, nog meer kangaroes gezien (zie 100en in het veld waar je langs rijd) en allerlei fascinerende vogels (ja vogels kunnen mooi zijn..). ‘ savonds was dan eindelijk het hoogtepunt daar: PINGUINS KIJKEN!! :D nou ik ben nog nooit zo blij geweest; savonds kwamen de pinguins terug van hun jagen/eten en kwamen ze allemaal in groepjes eruit. Zo leuk, zo lief en vooral hilarisch! Helaas mochten we geen foto’s maken of filmen maar dat had toch niks uitgemaakt want ik ben mijn telefoon helaas in Melbourne verloren.

Toen we terug kwamen van de tour ben ik meteen gaan drankjes doen met de mensen in het hostel en hebben we een top avond gehad! Volgende dag; zon en dus ging ik nog maar even naar de stad. Eindelijk kan ik dan zeggen dat Melbourne geniaal is; zoo mooi, zoveel kunst, cultuur, mooie gebouwen en zulke aardige mensen! Echt super. Savonds nog drankjes gedaan, telefoon verloren en vervolgens om 3 uur snachts naar het airport gegaan om mijn vlucht naar huis te pakken. Ja sydney huis. Het voelde echt als thuis komen, heerlijk.

Super blij dus dat ik naar Melbourne ben gegaan, het was super! Nu, na vandaag heb ik nog 4 weken werk en dan vlieg ik de 25ste naar Cairns om daar nog lekker bruin te worden en nog meer mooie plaatsen te zien en land ik de 8ste weer op sydney. Dan heb ik nog 3 dagen voordat mijn vlucht via Malesia terug gaat naar Amsterdam. 13 Augustus land ik dus kan ik iedereen weer lastig vallen!

Hoop dat met iedereen daar ook goed gaat! En dat het nou toch eindelijk lekker zomer is (hoorde alweer onweer etc; RAMP!)
Liefssss xx

  • 21 Juni 2013 - 08:15

    Yvonne Vingerling:

    Wouw, ik ben wel jaloers op wat je allemaal ziet en doet, daar aan de andere kant van de wereld!
    Op het schoolwerk natuurlijk niet:)
    De zomer is hier net weer voorbij (regen en 19 graden) maar Nieuwegein staat in ieder geval niet onder water zoals in Enschede, Duitsland en Frankrijk.
    Veel plezier nog de laatste weken bij je werkgever, succes met het schoolgedeelte, en uitgaan.........:)!!
    Groetjes
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 7171

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Summerjob!

10 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage abroad!

Landen bezocht: