Genieten in het paradijs! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu Genieten in het paradijs! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu

Genieten in het paradijs!

Blijf op de hoogte en volg kirsten

05 April 2013 | Australië, Kensington

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven over mijn leven hier. Het is voor het eerst sinds weken even rustig op het werk, ik heb zin om iets te typen en er is genoeg te vertellen! Dus bereid je voor.

Nou zoals ik al zei, het is voor het eerst sinds weken rustig op het werk. Shocking, het voelt bijna raar. Na mijn laatste reisverslag ging Rachel een week naar Tokyo voor een evement wat ik mede heb voorbereid. (was natuurlijk enorm jaloers op haar en dat heb ik er ook vaak laten weten per mail natuurlijk). Hoe dan ook, ik had de verantwoording voor 2 grote evenementen die in volle voorbereiding waren. Volkswagen (5 cursussen voor iedereen uit het hele land 250 pax, en CBRE die een trip hebben voor de beste medewerkers in het bedrijf 80 pax).
Ik natuurlijk vol goede moed maandag naar het werk; eerste hartaanval. Ik had maar liefst 45 nieuwe emails. Heel de week alleen maar aan de telefoon gezeten, mails gestuurd, lijsten gemaakt noem het maar op en zelfs 3 dagen moeten overwerken. Je kan je dan natuurlijk ook wel voorstellen dat ik helemaal gebroken was in het weekend. Gelukkig was alles helemaal goed gegaan en had Rachel van de clienten te horen gekregen dat ik het uitstekend had gedaan (JEEEH!).
De 2 opvolgende weken hebben we het ook druk gehad met alles te verwerken etc maar de evenementen gaan volgende week van start en nu is het eindelijk het moment daar dat we kunnen adem halen en dat alles prima on track verloopt! Top dus :)
Verder is het nog steeds super gezellig in het kantoor en ook met de mannen van hiernaast en tegenover.
Ik weet niet wat het is, maar iedereen is hier zo grappig; ik moest allemaal sales mannen bellen van VW, wat eigenlijk 3 minuten werk was. Maar die bleven maar praten, grapjes maken en voornamelijk heeeel veel lieve woordjes als love, babe, lovely tegen me zeggen. Nja ik vond het allemaal wel grappig dus ik bleef lief aan de telefoon hangen en lachen.

In mijn vorige blog schreef ik over de vieze wonden die ik had, die gelukkig allemaal weg zijn gegaan door de antibiotica! Ik weet nog steeds niet wat het precies was en ik geloof ook niet dat ik het wil weten. haha

In het weekend na me chaotische werkweek heb ik heerlijk kunnen bijkomen met een dagje strand in coogee met 2 vriendinnetjes, een avondje gigantisch hard stappen en een heerlijke dag uitbrakken met anna in Manly. Ja en het leuke aan Manly is, is dat je op een ferry zit voor een half uur die vertrekt uit de harbor met de oprah in het. Voor de mensen die weten dat ik niet echt een watermens ben, in eerste instantie was ik een beetje nerveus maar gelukkig viel het allemaal mee en was ik niet misselijk (wat best shocking was met mijn giga hangover haha). Leuk foto's kunnen maken van de oprah, met mij, met anna. Dus we hadden lekker de toerist uitgehangen.

Die avond kwam ik thuis om half 9 en moest ik nog mijn hele kamer weer inpakken omdat ik de dag erna ging verhuizen! Natuurlijk veels te laat begonnen, gestresst etc maar uiteindelijk alles netjes ingepakt en ik kon lekker slapen. Nou ik ben dus nu verhuisd terug naar de rand van Kings Cross. Zoals ik al eerder had vermeld het is niet een beste buurt maar ik voel me er veilig, ik ben in het centrum en er gebeurt zoveel om je heen dat je je nooit echt verveeld. Bovendien heb ik er vrienden zitten dus het komt allemaal goed uit! Zeker met stappen is het top, want ik ben in 3 minuten thuis gehehe.. geen gezwerf op centraal anymore waar ik uren moeten wachten op een bus die uiteindelijk niet op komt dagen en dan uiteindelijk 20 dollar voor een taxi betalen.

Mijn nieuwe kamer is wel klein, het bed is shit maar ach ik overleef het wel! En de huisgenoten zijn ook okee dus alles is goed!

Afgelopen week was het natuurlijk goede vrijdag en paasweekend wat betekende dat ik 4 dagen vrij had. De ultieme tijd om een korte vakantie te regelen! Echter, waren alle vluchten of uitverkocht of giga duur dus dat was niet een optie. De trein duurde te lang en was ook nog erg prijzig wat tot slot resulteerde in jawel een road trip! Ik ben met selina en anna (duits en fins) donderdagavond om 7 uur vertrokken in sydney.

In de regen; donker; spits vertrokken we waarbij ik in eerste instantie aardig in paniek was. Want hier rijden we aan de andere kant van de weg en zit je aan de andere kant in de auto. Ik weet nog steeds niet hoe; maar we waren al in Sydney verdwaald na een half uur rijden en we besloten om naar een tankstation te gaan om daar de weg te vragen.
Zin van de trip: Hi im Dutch and Blond, so sorry for this stupid question but can you please..... Elke keer weer werd ik uitgelachen maar op een goede manier gelukkig. Er was een cute australische jongen achter me aan het wachten en die was zo vrij om voor ons uit te rijden zodat wij op de juiste weg kwamen. Top! Nog uit het raam lopen blerren dat we hem dankbaar waren en toen gingen we uiteindelijk echt van start!

Die nacht hebben we tot Port Macquerie gereden (400 km) en daar bij het lighthouse een plaats gevonden om ja wel (kan je het je voorstellen) in de auto te slapen. Niks voor mij maar goed het kon niet anders.
De vrijdag hebben we een beetje gechillt en zijn we smiddags doorgereden naar de south west rocks waar we heerlijk over het mooie strand hebben gelopen en 100 fotos hebben gemaakt. Toen door gereden naar Coffs harbor, daar btje rond gelopen en gek gedaan en nog even naar een cute surfers strandje geweest met natuurlijk hele leuke franse surfdudes hihi. Na een hoop gegil, gegiechel (ja we waren weer even 12) door gereden richting byron bay! (weer 400 km). Aangezien deze trip last minute was, wilden we in Byron Bay een hostel boeken, maar NO VACANCY. Ik zweer het, die woorden beazorgen me nog steeds kippenvel en het is echt het statement van de trip. Er was dus geen plaats, het regende, het was 9 uur savonds en ik was flink moe. Nou uiteindelijk auto aan het strand geparkeerd, gedronken in de auto, opgemaakt in de auto, etc dus dat was weer hilarisch. Toen besloten we om uit te gaan maar het was goede vrijdag en dus ging alles dicht om 10. Aantal jongens ontmoet uit Denmark, Duitsland en weet ik veel waar en daar onder een boom de hele avond mee lopen chillen! Uiteindelijk gingen we om 3 uur naar bed (auto) en werd ik om 7 uur wakker omdat 1 of andere mongol (dacht ik) op de auto klopte. De politie was boetes aan het uitdelen en thank god waarschuwde deze jonge man (die absoluut geen mongool was) ons en konden we snel vluchten naar een andere parkeerplaats. Smiddags zijn we vertrokken naar de Gold Coast en surfers paradise (140 km) waar het awesomeeee was! Maar opnieuw; NO VACANCY (aaaaargh!) we wilden toch echt een bed en een douche hebben en de eerste dichtsbijzijnde hostel was in Coffs harbour (320 km). Nou uiteindelijk toch besloten daar heen te karren en een hele toffe avond gehad in het hostel met nederlanders, engelsen en ieren! Uiteindelijk lekker geslapen en de volgende dag weer vroeg uitgecheckt. Heel de dag daar een beetje gehangen en toen in de eind van de middag richting port macquerie gereden waar we uiteindelijk om 5 uur kwamen. Hostel gevonden en echt een top avond gehad met de denen daar! Uiteindelijk lag ik weer pas om 4 uur in me bed en hebben we de volgende dag heeerlijk gechillt aan het water en zijn we nog even wezen shoppen. Toen begonnen aan de terugreis waar ik uiteindelijk mijn eerste kangaroos heb gezien!! Woehoe, wel 5 en ze waren niet echt dichtbij en ik reed, maar toch hihi. Toen zijn we gestopt bij Booti Booti National park (haha ja booti booti) en daar heb ik 1 van de mooiste stranden in mijn hele leven gezien. Beautifull! Vervolgens doorgereden naar Seal rocks (155 km), waar we een dingo van heeeel dichtbij hebben gezien. Ik dacht natuurlijk dat het een hond was dus ik hem roepen maar hij keek me aan van wtf waarom roep je me. Echt super gaaf en heel mooi uitzicht!

Toen nog zo'n 300 km gereden naar Sydney waar we uiteindelijk om half 2 aankwamen bij me huis. In mijn kleine kamer met ze 3en geslapen en de volgende dag de auto weggebracht en hop snel naar het werk gegaan.. ik was gebroken! Viel bijna in slaap achter de pc haha. Anyways, het was super; we hebben veel gezien, ik heb ongeveer 2100 km gereden in 4 dagen, en het was het totaaal waard!

Nu is het alweer bijna weekend en staat voor vanavond alweer een feestje en een dansje gepland en dat zal morgen niet veel anders zijn! haha dit weekend is het niet zo mooi weer, dus de ultieme gelegenheid om te skypen.

Nou dat was het wel zo'n beetje, kan bijna niet geloven dat me verslag zo lang is geworden en waarschijnlijk heel saai voor jullie om te lezen haha.

Zondag is het alweer 2 maanden geleden dat ik vertrok uit nederland, ongelovelijk ik ben al op 1/3 AAAH!
Australia is awesome en ik geniet er volop van!

Laat wat achter!

Liefs dikke kus etc etc
Kirsten

Ps.
Mijn adres is:
104/191 Darlinghurst rd
Potts point, NSW 2011
Australia

Pakketjes etc kunnen beter naar het werk worden gestuurd:
Wise Events
Kirsten de Boo
Suite 9, 38 Ricketty street
Mascot, NSW 2020
Australia

  • 05 April 2013 - 08:45

    Renee:

    Kirsten, het kinkt echt helemaal geweldig!! En ik ben super blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel liefs! x

  • 05 April 2013 - 11:30

    Yvonne V:

    Wouw, goed gedaan zeg, die grote evenementen organiseren! Heel veel plezier tijdens je cooldown. Succes verder en groeten vanuit een (nog steeds) koud Nederland!

  • 05 April 2013 - 12:46

    Nina:

    Hee lieve Kirst!

    Wat leuk zeg! Maar wat een kilometers heb je gemaakt, heel gaaf! Ik moet je mailtje nog steeds beantwoorden (sorry), maar dat komt goed!
    Top om te lezen dat je het daar zo leuk hebt en misschien tot op skype dit weekend!

    Xxxx

  • 05 April 2013 - 14:59

    Je Lieve Buurvrouw Nancy:

    Lieve Kirsten,
    Super al die verhalen. Je maakt genoeg mee. Leuk om dat allemaal te lezen. Heel veel plezier met je werk en natuurlijk je pleziertjes. Succes en heel veel liefs van je buurtjes in het koude Nederland.

  • 05 April 2013 - 15:17

    Irene:

    Geweldig verslag meisje en ook zo mooi geschreven. Ik ben super blij voor je dat het zooooo goed met je gaat en dat je dus ook ernorm geniet van dit enorme avontuur. Ik ben best wel jaloers dat ik vroeger niet zon kans heb gehad. Gelukkig kan ik nu nog genoeg inhalen;-). Lekker verder genieten zou ik zeggen! Fijn weekend! Kussss

  • 09 Mei 2013 - 13:26

    Yvonne V:

    Hoi Kirsten,

    Ik weet niet hoe het tijdverschil is: maar

    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!

    xxx
    Fijne dag toegewenst vrijdag 10 mei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 7168

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Summerjob!

10 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage abroad!

Landen bezocht: