No worries mate! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu No worries mate! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu

No worries mate!

Blijf op de hoogte en volg kirsten

21 Februari 2013 | Australië, Kensington

Het is een weekje geleden dat het laatste reisverslag er op stond; maar er is veeeeel gebeurd!

Allereerst, de wijk waar mijn hostel lag. Menig ouder zou er spontaan ongerust over worden als ze wisten dat hun zoon/dochter daar zou zitten. Het viel allemaal wel mee, maar op elke hoek stond een zogenaamde jongevrouw die zich aanbod voor allerlei festiviteiten (laten we het maar noemen). Buiten dat liep er ook het soort volk waarbij je je neus MOEST dicht houden als je er voorbij liep omdat je weet dat zij zich waarschijnlijk niet meer kunnen herinneren wanneer ze voor het laatst gedoucht hadden..
Tot slot is er in Kingscross qua uitgaansleven van alles te doen waardoor het er geen seconde stil was.
Nou moet ik zeggen; het klinkt allemaal verschrikkelijk maar toch voelde ik me er thuis (jaaahaa niet op die manier...) De laatste x dat ik me blog schreef wist ik niet wat ik 'savond ging doen, het kwam neer op uitgaan.

Dat was een heleeee leuke avond met het allerergste van allemaal; een hoop GOONE (of hoe je het ook schrijft). Voor diegene die al in australie zijn geweest; je weet wat ik bedoel. Voor de rest; Australië is qua alcohol heeeeeel duur. (kratje pils is 50 dollar=45 euro, flesje goedkope wodka 35 dollar = ongeveer 30 euro). Dus wat doen alle mensen die niet veel geld hebben en het ook niet willen uitgeven? Juistem, goone drinken. Het is verschrikkelijk; de eerste glazen krijg je met moeite weg.. daarna is het gewoon canei alleen nog viezer; en ineens.. ben je dronken en de weg kwijt..En dan heb ik het nog niet eens is over de kater die je ervan krijgt...
Anyways; het was uiteindelijk een hele leuke avond en we hebben gelachen!

De volgende dag was het valentijndsdag (oeeeeh), eerst huisbezichtiging gehad, en het was allemaal oke. In de buurt van het hostel 200 per week etc, dus ik dacht ik neem het! Helaas had ineens die persoon de kamer verlengt en heb ik een andere kamer aangeboden gekregen (maar daarover later meer;)).
Op valentijnsdag met (JAWEL) een groepje eerst de hele dag btje gehangen toen met een duitser (jawel) mee gegaan naar een atellier waar de beste vriendin van ze pa werkte. nou als dat niet romantisch is.. haha 's avonds met een hele grote groep naar het park om de hoek gegaan en daar romantisch met zn allen (tussen alle koppeltjes) luidruchtig goone (opnieuw) gedronken... Geweldige avond dus ;)

De dag erna naar het bekende bondi beach geweest! Ik heb een nieuw happy place momentje erbij voor als ik een donderwolk in me hoofd heb hangen ;) de hele dag liggen bakken en uitbrakken! beter kon het niet.
's avonds nog met de kamer uit geweest en ik zeg 1 ding; engels sporen echt niet. 3 Giga glazen guiness kon meneer wel in 20 sec atten... jaa dat kon ie totdat we daarna naar buiten liepen en het in 20 sec allemaal terug kwam haha.

Zaterdag met nicole naar de ikea geweest (wat echt onwijsss lief was) en van alles gekocht voor het kamertje! en verder helemaal niks gedaan! (want ook dat mag wel is).

Zondag nog heeeerlijk de hele dag op marouba beach gelegen met een fins meisje uit het hostel en toen was het savonds vroeg bedtijd want maandag begon mijn stage! Het is super! Heb het enorm naar me zin en heb echt al veel geleerd van het vak! Vandaag enorm druk geweest en me ogen zijn helemaal dood van het opzoeken van beste tijden etc etc.
Morgen is het al weer de laatste dag van de week en dan is het partyweeeekend! Vrijdagavond met wat mensen van t hostel uit en zaterdag hier in het huis een klein feestje en daarna ook nog uit waarschijnlijk! (daar zijn de weekenden toch voor?) En wie weet kom ik Australian guy 1 en Australian guy 2 uit me telefoon nog wel tegen? (euh......)

Hier in het huis waar ik nu mijn 2e nacht in ga is het wel chill! Het is wel wat verder overal vanaf, maar het is er prima. Vier italianen (oh mijn favoriete volk wat iedereen ondertussen wel weet..) en nog allemaal andere rare nationaliteiten, zoals indiers, zuid-afrika, korea etc etc!

Hier gaat alles dus top! Having the time of my lifeee!!

In Nederland gaat ook alles goed neem ik aan?
Nou ik ga nog even op het balkon rond hangen!

Dikke kusssss

  • 21 Februari 2013 - 11:44

    Mieke:

    Jaloeeeers!
    Ik wil OOK naar bondi beach! :)
    Leuk Kirst om alles zo te lezen wat je meemaakt :)
    En fijn dat je al Mates ;-) hebt gevonden om lekker mee op stap te gaan in de weekenden...
    dus niet op donderdagavond............... haha
    Heeeeeel veel plezier en succes en uh.. gedraag je.. :P

    xxxxx Mieke

  • 21 Februari 2013 - 13:42

    Nina:

    Kirstieeeee!

    Leuk om je gister op skype gesproken te hebben :) en heel grappig om het nog even allemaal rustig door te lezen! Geniet van je party weekend en be safe!

    Dikke knuffel!

  • 21 Februari 2013 - 17:35

    Renée:

    Geweldig!!!! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Hopelijk snel een keertje skypen!

    Viel liefs!

  • 21 Februari 2013 - 23:35

    Sonja:

    Geweldige blog, K! Je schrijft het precies op zoals je het zou vertellen, heerlijk! Ik ben ontzettend blij dat het zo goed bevalt! We gaan heel snel skypen, geniet ervan schat! x

  • 25 Februari 2013 - 16:14

    Oma Hendriksen :

    Hey,
    Leuk die beachverhalen van je, wij barsten van de kou in de sneeuw!!:)
    Italianen zijn echt niet te vertrouwen hoor!!
    Oppassen dus als je te veel goone gedronken hebt:)
    Veel plezier in en rond je werk.
    Groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7167

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Summerjob!

10 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage abroad!

Landen bezocht: