Time flies! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Kensington, Australië van kirsten Boo - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg kirsten

10 Maart 2013 | Australië, Kensington

Vandaag een maand geleden begon het grote avontuur vanuit Nederland! Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat!

Het werk is nog steeds super interessant en leerzaam! Ik krijg enorm veel verantwoordelijkheid en op mijn eigen registratie sites die ik heb gemaakt zijn al enorm veel inschrijvingen binnen gekomen; wat betekend meer werk! Ook heb ik sinds 2 weken een nieuwe collega erbij gekregen. Sandra doet alles rondom de olympische spelen voor bepaalde vip's etc en is een vakmens met enorm veel ervaring! Ze is vroeger zelfs mijn baas haar baas geweest dus dat is wel grappig. Volgend jaar moet ze een jaar naar rio (wat een leven) en dit is dus even haar ''bijbaan''. Het grappige is dat ik haar het een en ander steeds moet uitleggen met betrekking tot het systeem, aangezien zij het niet kent en ik al een echte pro er in ben (zoals rachel het noemt). Het is een soort van mama hier in Australië aan het worden. Zo heb ik al insecten verdelger, een paraplu een stijltang en weet ik veel wat van haar gekregen omdat ze zich zorgen maakte over mijn gezondheid haha. En we hebben de grootste lol met zn 3en op het kantoor! Helemaal goed dus. Vrijdag al een kosten-locatie analyse gemaakt waardoor ik 15 hotels moest bellen in verschillende steden! Doodsbang natuurlijk; zowiezo is de eerste keer bellen altijd even spannend laat staan in een andere taal! Maar; aangezien ik al in het engels denk en zelfs een blog schrijven in het nederlands al moeilijk is, was dat helemaal goed gegaan!

Over mijn gezondheid, ik heb te maken gehad met een aantal onbekende insecten bijten waarvan niemand het bekend voor komt... Deze zijn lekker gaan ontsteken waardoor ik 5 grote rode plekken met wonden had over me lichaam verspreid. Halleluja zijn ze nu bijna weg (komt denk ik ook door het zeewater) en zelfs mijn giga ontstoken blaar op mijn enkel vanwege de High-heels is al bijna compleet weg! Jeeeh.

Verder gaat het hier allemaal super. Vorige week weer een te gek weekend gehad met rare festiviteiten, grappen en grollen dus dat was weer hilarisch!
Dit weekend rustig aan gedaan omdat iedereen moest werken, geen geld had of ziek was. Maar dat is ook niet erg! Gister was hier om de hoek een gigantisch festival waar iedereen die ik ken heen ging. Maar in mijn huis ging er maar 1tje. Het festival (future music) was maar liefst 160 dollar!!! Daarom toch maar niet gegaan en achteraf natuurlijk enorm veel spijt. Maar van 160 dollar kan ik genoeg andere dingen doen! Denise en ik zijn wel nog met michael mee gegaan naar een afterparty in de stad. Niet dat ze mij even waarschuwden dat er alleen maar italianen waren... Ik voelde me heel even alsof ik weer 18 was en in Bolsena was. (voor de mensen die dat nog weten, waar ik toen met mijn lieftallig exvriendje was) haha . Het was zelfs zooo erg, dat een meisje naar ons toe kwam en vroeg spreken jullie italiaans en dat denise zei ik wel zij niet en vervolgens draaide dat meisje gewoon der rug naar me toe en begon in het italiaans tegen denise te praten. Gelukkig lag het niet aan mij en waren ze gewoon echt rude, aangezien Denise zij dat ze geen van hun aardig vond en daarom gingen we uiteindelijk toch maar naar huis. Waarbij we ondertussen nog ergens onderweg een drankje hebben gedaan!

Qua reis plannen heb ik wel al het een en ander in me hoofd.
Zo staat er op mijn lijstje om met eastern naar Brisbane te gaan voor 3/4 dagen. Ik wil nog naar de blue mountains, een weekendje naar canberra aangezien het dichtbij is en ik heb gehoord dat je ook zat hebt aan 2 dagen. En aan het eind heb ik mijn zomervakantie gepland staan in Cairns waar het dan het warmst is in de winter. Genoeg te doen dus!

Dit weekend was het eindelijk weer briljant weer dus gister heel de dag liggen bakken en braaien en dat gaan we zo weer doen! We hebben geen haast dus dat is altijd goed! We hebben een nieuw paradijs ontdekt, heeel rustig strand; geen giga golven waardoor je echt kan zwemmen en niet teveel wind! Top! Foto's komen op facebook.

Ondertussen heb ik al met aardig wat mensen geskypt wat ik heel fijn vind :). Het is leuk om mensen van thuis te spreken.
Ook al ben ik aan de andere kant van de wereld, het voelt nog steeds niet zo! Ook geskypt met mijn docent, opdracht is helder en daar kan ik mee aan slag!

Volgende week zondag is het st patricks day! Haha super gepland, want de volgende dag moet ik om kwart voor 7 's ochtends op het airport zijn om daar mijn eerste zogenaamde ''onsite'' ervaring mee te maken! Helpen/begeleiden/sturen bij de attendees die naar Tokyo vliegen! Ben erg benieuwd maar ik moet nog even kijken hoe ik die feestdag ga combineren met mijn werkdag de volgende dag! haha

Anyways, time flies!

Dikke kus uit Australië! :)

  • 10 Maart 2013 - 08:03

    Rogier Franssen:

    Hey Kirsten,

    Wat een leuke en gave ervaringen allemaal!
    Helemaal top dat je het so naar je zin hebt en dat het goed gaat! Maak er het allerbeste van en haal er uit wat er in zit maar! Maar ik twijfel daar niet aan.
    Ik sens je heeeel veel plezier en vind je reis verslag super leuk.

    Groetjes Rogier

  • 10 Maart 2013 - 10:09

    Yvonne:

    Dat was leuk, een uitgebreid verslag. Fijn dat het met je werk zo goed gaat!
    Wat de insecten betreft, ik heb in Portugal ook heel nare ervaringen gehad met muggen.
    Uiteindelijk bij de apotheek daar pillen gehad en heel fijne zalf.
    Je bent dan allergisch voor bepaalde insecten.
    Heerlijk zo'n fijne plek om te zwemmen, geniet er van. Dikke kus.

  • 10 Maart 2013 - 12:50

    Nina:

    Dat klinkt allemaal zo leuk! Fijn dat het op het werk ook zo goed gaat :)! De reisplannen klinken erg goed! Heb je ook nog tijd om naar Melbourne te gaan? Geniet er volop van en toch heel veel plezier op St. Patties day! Leg je groene kleren maar vast klaar hahaha! Snel skypen lief!

    Xkus Nina

  • 10 Maart 2013 - 19:57

    Yvonne Vingerling:

    Fijn dat je na een maand het Nederlands al een beetje verleerd bent!:)
    Mooi meegenomen dat je het zo goed kan vinden met de dames aldaar, en boffen dat daar ook een moedertype bij zit!
    Ben je alllergisch voor de muggen of zandvliegjes? Misschien een DEET product gebruiken?
    Verder spettert het plezier van dit verslag!
    Enneh van dat weer; dat lees ik liever niet want vandaag is de winter weer teruggekomen in Nederland met natte sneeuw en graden onder nul en daarbij nog een koude wind. JALOERS DUS!
    Veel plezier op St. Patricksday en veel succes bij je eerste optreden op de luchthaven:):)
    Knuf Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kirsten

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Summerjob!

10 Februari 2013 - 14 Augustus 2013

Stage abroad!

Landen bezocht: